Vaikų darželis „Išminčiukai“ į dienotvarkę įtraukė neįprastas pamokas - kvėpavimą. Todėl į grupes susirinkę „smalsučiai“ ir „gudručiai“ savo dieną pradės mankštindamiesi ir mokydamiesi teisingai kvėpuoti. Sąmoningai kvėpuoti vaikai bus skatinami reguliariai, taip pat jie bus skatinami stebėti, kaip skirtingi kvėpavimo pratimai veikia jų jausmus, mąstymą ir elgesį.

Darželį „Išminčiukai“ lankys 1,5 – 6 metų  vaikai, kurie pagal amžių bus suskirstyti į dvi grupes – „smalsučių“ ir „gudručių“. Tačiau rytinėse mankštose dalyvaus visi vaikai. Taisyklingo kvėpavimo pratimai bus įtraukti į visą ugdymo procesą ir bus stengiamasi, kad vaikams tai taptų įpročiu.

„Kai patiriame stiprias emocijas, išgąstį, baimę, pasimetimą, pyktį, tuomet kvėpavimas tarsi sustingsta – „užgniaužia kvapą“. Dėl tokios būsenos kvėpavimas išsiderina. Mūsų specialistai, pasitelkę kvėpavimo terapijos metodus, mokys vaikus nestabdyti kvėpavimo, o sutelkti į jį dėmesį ir lygiai, stabiliai kvėpuoti – iškvėpti neigiamas emocijas ir įkvėpti šiltos energijos“, - dėsto darželio „Išminčiukai“ direktorė Ingrida Keliauskienė. Ji sako, kad per rytines mankštas psichologė su vaikais užsiims kvėpavimo terapija, kad jų diena prasidėtų su teigiamomis emocijomis. Pavyzdžiui, bus praktikuojamas vadinamasis gėlės įkvėpimas. Vaikams reikės įsivaizduoti, kad jie uosto gražią gėlę, įkvėpti per nosį ir iškvėpti per burną, išleidžiant susikaupusią įtampą. Arba – meškos kvėpavimas: įkvėpti pro nosį, sustabdyti kvėpavimą, iškvėpti pro nosį ir vėl sustabdyti kvėpavimą. Šiuo atveju įkvepiant reikės skaičiuoti, sustoti ir vėl skaičiuoti. Tai padės vaikams nurimti prieš popiečio miegą, pasakėles ar bet kokią kitą kūrybišką veiklą.

„Skirtingus kvėpavimo pratimus įtrauksime į grupinius užsiėmimus, valgio metu, pertraukėles tarp užsiėmimų ir per pasivaikščiojimus gamtoje. Skatinsime, kad vaikai  patys stebėtų, kaip skirtingi kvėpavimo pratimai veikia jų jausmus, mąstymą ir elgesį. Nuolat jiems priminsime kvėpuoti sąmoningai, kad padėtume valdyti emocijas, keisti proto ir kūno būseną“, - pažymi Keliauskienė.

Būkime kaip vaikai!
Įvairias baimes ir nerimą vaikai patiria nuo pat gimimo. Kiekviename amžiaus tarpsnyje vaikas išgyvena įtampas, nerimą, baimę. Dvejų ar trejų metų vaikai paprastai baiminasi konkrečių dalykų - daktaro su baltu chalatu, klounų ar paštininko. Kai vaikas sulaukia trejų metukų, konkrečias baimes keičia abstrakčios. Vaikai gali bijoti tamsos, spintoje pasislėpusių pabaisų, bijo likti vieni namuose, jaučia nerimą, kai atsiskiria nuo tėvų.
„Kai pamatome, kad vaikas yra išsigandęs arba kažko bijo, tai labai svarbu ne tik pasakyti „kvėpuok ramiai“, bet ir išsiaiškinti, kas jį gąsdina. Iš savo vaikystės prisimenu, kai ligoninėje iš baimės tirtėjau pirmą kartą gyvenime pamačiusi radiją „VEF“. Jei tėvai ar gydytojas būtų paaiškinę, kad tai yra tik kalbanti dėžė, tai tokio streso nebūčiau patyrusi“, - kalba Aijengaro jogos studijos mokytoja Audra Stonkienė. Ji pritaria, kad pradėti mokyti vaikus sąmoningai kvėpuoti reikia nuo tada, kai jie jau supranta, kas yra jiems sakoma ir gali tai atlikti. Vaikai yra nuoširdesni, jie, skirtingai nei suaugę, dar neturi patirties, todėl su niekuo nieko nelygina, nežvilgčioja į praeitį, nežiūrį į ateitį, o svarbiausia – neanalizuoja, kokia iš to bus nauda.
„Dažnai savo užsiėmimuose net suaugusiems sakau – būkite kaip vaikai! O kai dėl vaikų, tai jeigu nuo mažens vaikams bus kartojama - kvėpuok ramiai, stebėk savo iškvėpimą, nes būtent ramus iškvėpimas sumažina staiga atsiradusį spaudimą, tai jis išmoks sąmoningai kontroliuoti kvėpavimą. Tai išvaduoja protą nuo visų emocijų ir jausmų“, - kalba Stonkienė. Pasak jos, labai svarbu yra tai, kad po mokymosi taisyklingai kvėpuoti darželyje tai būtų tęsiama ir mokykloje. Vaikus sąmoningai kvėpuoti galima mokyti, jiems pateikiant pavyzdžių ir iš pasakų ar animacinių filmukų.

 

Visą straipsnį rasite http://versusteritorija.eversus.lt/naujienos/3767